det var ett tagsen.

Godkväll. Det var ett bra tagsen jag skrev, men fick ett sug nu. så måste ju skriva av mig, om någon nu skulle bry sig om hur mitt liv är nu för tiden. 

Sommaren har kommit, det gillar jag som fan. Denna veckan har jag varit på stranden både måndag&torsdag, alltså idag. Hade gärna varit där hela dagen igår också men då jobbade jag på konsum så kunde ju inte steka där då. men de två dagarna jag har varit där har varit great. Har varit där med johanna&amelie, mina älsklingar från örkelljunga. Börjat umgås mer och mer med dom nu, skit roligt. Gillar dem verkligen! Galna som fan, jävla ös i dom brudarna. 

I tisdags var jag på liseberg med min pojkvän, endast jag och han. Det var jätte mysigt och vi hade jätte roligt! Inte alls lång väntetid i köer och sånt, stod som max i kö 15 minuter. vilket jag tyckte var lagom, vi åkte det vi ville åka och tog det bara lugnt och hade det bra hela dagen. så tackar honom som fan för den dagen! På söndag ska jag till liseberg igen. Denna gången med sarah & co. Det ska också bli jätte roligt.

Vad händer mer i mitt liv? JO, jag har läst klart första året på frisör linjen i Hässleholm. I frisörämnena fick jag endast VG & MVG, sjukt stolt över mig själv. Känns helt rätt, och min praktik plats på hard rock salong i klippan är också helt rätt för mig. Elin&Frida tar hand om mig så bra och jag stormtrivs redan. ska vara där i tvåan&trean också, om jag får min vilja igenom.

Ångrar inte en sekund att jag bytade linje men jag saknar människorna i min förra klass något enormt mycket. var och kollade deras bal och student, då stack det till i hjärtat att jag ville stå där med dom, skrika och vara fin. Men nu fick jag stå bredvid och kolla på istället, se hur glada dom var. det var också bra men hade varit bättre att stå där uppe med dom och vara stolt. Jag har två år kvar, dom två åren kommer nog gå fort. Tror jag, första året har sprungit iväg. men när jag tänker tillbaka har jag ju hunnit göra ganska så mycket! ett år är länge ändå. 

Jag har bestämt mig för vilken hund jag ska köpa när jag flyttar hemifrån, får inte köpa någon nu för mamma och pappa. Dom vill inte ha fler hundar i huset mer än chicko. efter chicko ska dom inte ha fler säger dom, men jag hoppas chicko lever förevigt. Jag älskar min chicko, vår fina hund. Märker att han börjar bli gammal nu, gamla gubbe, min gubbe. Men när jag flyttar hemifrån vilket jag tippar göra om ungefär ett år, om jag får bestämma själv. Då ska jag flytta till en billig lägenhet, om jag har pengar till det vill säga. flytta ihop med min pojkvän och dela på hyran så blir det inte så jätte dyrt. Då har jag nog råd, jobbar ju på konsum också så tjänar ju lite mer i månaden än ett vanligt studiebidrag. vilket är tur, hade inte klarat mig på 1050 kronor på en månad. Mem iallafall, jag ska köpa en pomerianan hund. det är en dvärg spets, JÄTTE SÖTA! blev helt såld på dom. läst fakta och massa sånt och den rasen gillar jag. Ännu bättre är att dom är allergifria, så då kan jag ta med min vovve hem till mamma och pappa. Jag ska ha en kille, det vet jag. men namn har jag inte kommit på ännu, men det kommer väl det också. jag vill ha något ovanligt. så ideer på namn hade varit great! det är ett stort ansvar att ha en hund men det vill jag ta. vill ha min lilla bebis hund. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0