gymmet

idag är det onsdag.
jag hade bad i skolan på idrotten, kan bara säga en sak.. riktigt jobbigt! jag är inte van vid att simma, gör nästan aldrig det fast det är jävligt bra träning och sånt. men nej, jag gör nästan aldrig det. så jag blev helt slut efteråt. min gympalärare sa till oss att vi simma som några gamla tanter? men tack! då blir man glad, så hon lärde oss hur man simnade bröst-sim. kändes som jag gick på simskola och var 5 år.. lite pinsamt faktiskt. men annars va det rätt skönt!

Efter skolan kom jag hem vid halv fyra tiden och då såg jag att vi nya soffa hade kommit! den var fin, sandfärgad. En trea och en två, vi har alltid haft lång soffa innan så lite nytt för mig. Så jag skulle såklart prov sitta den och när jag satt mig var den helt hård eftersom ingen annan hade suttit i den förut. Så jag börja hoppa i den sen blev soffan mjuk och skön, så det var bra med en ny soffa! sen åt jag lite mat och prata med pappa. Jag och pappa åkte ut till mina kusiner i västra torup, Thea satt och gjorde matteläxa så jag hjälpte henne lite och så skrev jag upp lite tal till clara för hon ville med visa att hon kunde! både två var duktiga tyckte jag. Sen körde vi hem igen, påvägen hem köpte pappa en pizza till mig för jag hade tjattat om det ända sen jag kom hem så han köpte en pizza som jag ville ha. KEBABPIZZA med paprika, mumms.

när jag hade ätit pizza kom farmor över lite så jag satt och prata med henne och när jag tänkte gå och kolla på tv så kom syster hem och sa att hon skulle till gymmet. jag tänkte att jag också behövde träna så jag följde med henne och sickan på gymmet! Jag tränade lite allt möjligt och biff är jag ju inte. Men kommer bli om jag fortsätter såhär ;) haha!
jag kom hem vid tio tiden så har inte varit hemma så länge. Mina händer svider jätte mycket, tror jag kommer bli sån torr i händerna efter alla maskiner och vikter jag lyfte och hade mig med. oj, va jag gnäller. aja, om man vill sin hålla form så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0