ny vecka

måndag, igen. tiden går skit fort, kanske för jag har ett så fullspäckat och bra liv. måste nog vara därför! utbildningen går framåt, kanon praktikplats, bra vänner, klarar mig bra på mina cashmoney, bra pojkvän, bra familj och bra hund. något annat som är bra? jag är bra. allt rullar på alltså.

och snart är det jul, igen det också. jag gillar inte snö och sånt, det hade räckt på julafton. kallt och jävligt och sen när snön smälter så blir allt blött. fötterna blir till isbitar och det är halt ute så man kan gå och ramla och skada sig. även om jag älskar skadegjädje, som om jag ser någon annan trilla dör jag av skratt.
sen måste jag komma på vad jag önskar mig i julklapp, inte det lättaste. har det mesta jag vill ha och behöver. vill ha en alldeles egen hund, en pomeranian, men det kommer jag aldrig få av mina föräldrar så att lägga fram det till dom är bara onödigt. för det får dom höra näst intill varje dag här hemma, att jag vill ha en vovve.
men vill bara ha en liten söt hundvovve, ingen stor. för fan vad jobbigt att ta med dom på olika ställen. klumpiga och tar stor plats, drägglar säkert och smutsar ner dubbel så mycket. minst. så en liten hund är perfekt!

sen tillbaka till dilemmat, mitt hår. Det är skit snyggt! men jag kan inte bestämma mig om jag vill ha det kort eller långt. ena dagen vill jag spara det och beställa förlängning, nästa dag vill jag klippa av det och göra något as ballt. och nu till färgerna, jag trivs bra i mitt blonda med lila botten, grymt som fan. men jag saknar mitt snygga röda hår, dö snyggt. så sitter här nu och funderar över om jag ska färga tillbaka det till det röda nu när jag väl har blivit blond som vi har kämpat efter. svårt val, jobbigt val.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0